Skip Navigation

Selectează limba

Ce este direcţia cu cremalieră și pinion?

Deși există mai multe tipuri de sisteme de direcţie utilizate pe piaţă, cele două principale sunt sistemul de direcţie cu bile recirculabile, care este utilizat în cea mai mare parte pentru vehicule grele, camioane și SUV-uri mai mari, și sistemul de direcţie cu cremalieră și pinion, care se găsește în mod obișnuit la autoturisme, camioane mici și SUV-uri.

Cum funcţionează sistemul de direcţie cu cremalieră și pinion?

Direcţia cu cremalieră și pinion utilizează un set de roţi dinţate pentru a converti mișcarea circulară a volanului în mișcarea liniară necesară pentru rotirea roţilor. Aceasta asigură, de asemenea, o demultiplicare prin angrenaj, astfel încât mişcarea roţilor este mai ușoară.

Ansamblul este constituit dintr-un angrenaj cremalieră şi pinion montat într-un tub metalic, cu fiecare capăt al cremalierei ieșind din tub și conectat la o bieletă axială. Pinionul este atașat la coloana de direcţie, astfel încât, atunci când volanul este rotit, pinionul se rotește, deplasând cremaliera. Bieleta axială de la fiecare capăt al cremalierei se conectează la capătul de bară, care este fixat pe butucul roţii.

Rapoartele de demultiplicare ale cremalierei și pinionului

Majoritatea mașinilor au nevoie de trei până la patru rotaţii complete ale volanului pentru a trece de la un capăt la celălalt (de la extrema dreaptă la extrema stângă). Raportul de demultiplicare a direcţiei determină cât de mult trebuie rotit volanul pentru ca roţile să se rotească cu o anumită valoare. Un raport mai mare înseamnă că trebuie să rotiţi volanul mai mult pentru a roti roţile o anumită valoare, iar raporturile mai mici oferă direcţiei un răspuns mai rapid.

Unele mașini folosesc direcţia cu raport variabil. Acest sistem de direcţie cu cremalieră și pinion utilizează un număr diferit de dinţi pe cm (pas dinte) în centru decât la capete. Rezultatul este că direcţia este mai sensibilă atunci când este rotită spre extremă decât atunci când este aproape de poziţia sa centrală, făcând mașina mai manevrabilă.

Există două tipuri principale de sisteme de direcţie cu cremalieră și pinion:

  • Priză la capăt – bieletele de direcţie sunt atașate la capătul cremalierei de direcţie prin bieletele axiale de direcţie.
  • Priză centrală – șuruburile atașează bieletele de direcţie la centrul cremalierei de direcţie.

Cum funcţionează sistemul de direcţie cu cremalieră și pinion cu servodirecţie?

Când un sistem cu cremalieră și pinion este conectat la un sistem de servodirecţie, designul se modifică ușor. Un cilindru cu un piston în mijloc este amplasat în cremalieră. Există lichid pe ambele părţi ale pistonului. Când presiunea este aplicată în fluid pe o parte a pistonului, acesta forţează pistonul să se miște, ceea ce mişcă cremaliera și ajută la direcţie.

Probleme frecvente ale direcţiei cu cremalieră și pinion

Deoarece direcţia este esenţială pentru a vă controla mașina, este important să diagnosticaţi și să reparaţi orice probleme de direcţie cât mai repede posibil. Problemele tipice de direcţie includ:

  • Volan foarte rigid
    Dacă este din ce în ce mai dificil să rotiţi volanul, este un semn că există, probabil, o problemă fie cu cremaliera de direcţie, fie cu lipsa presiunii de la servodirecţie. Soluţia simplă este să adăugaţi lichid de servodirecţie, dar cel mai bine este săo verificaţi.
  • Lichidul de servodirecţie se scurge
    Nivelurile lichidului de servodirecţie scad și au ca rezultat o direcţie rigidă în cazul în care există o scurgere. Aceasta nu este o problemă importantă, cu toate acestea, dacă este ignorată prea mult timp poate provoca supraîncălzirea cutiei de viteze și a cremalierei de direcţie sau ruperea angrenajelor. Se recomandă să se remedieze această problemă atunci când este o sarcină simplă (și ieftină). Faceţi clic aici pentru mai multe informaţii despre cauzele acestor scurgeri
  • Zgomot de frecare la schimbarea direcţiei
    Un zgomot de frecare de la caseta de direcţie provine de la contactul metal pe metal, sugerând o lipsă de lubrifiere. Veţi putea să o auziţi în mod clar atunci când viraţi fie la stânga, fie la dreapta. Cereţi mecanicului dvs. să analizeze problema, deoarece caseta de direcţie ar putea avea nevoie de înlocuire.
  • Miros de ulei ars
    Lichidul pentru servodirecţie miroase a ulei ars, așa că, dacă îi simţiţi mirosul când conduceţi, atunci caseta de direcţie este prea fierbinte. Cel mai bine este să opriţi mașina cât mai curând posibil și să analizaţi problema. Conducerea cu o casetă de direcţie supraîncălzită poate duce la incendiu.

Descoperiţi mai multe

Doriţi să aflaţi mai multe despre direcţia și suspensia mașinii dvs.? Uitaţi-vă la MOOG TV. Cu o mulţime de videoclipuri interesante, sfaturi utile și instrucţiuni clare, MOOG TV este locul ideal pentru a afla mai multe despre mașina dvs.

Vizitaţi MOOG TV

 

Doriţi să vă diagnosticaţi problemele de direcţie și de suspensie ale mașinii dvs.? Aruncaţi o privire la centrul nostru de diagnosticare.

Vizitaţi centrul de diagnosticare

 

 

Conţinutul acestei secţiuni are exclusiv rol informativ și de divertisment și nu trebuie să înlocuiască sfaturile profesionale ale unui tehnician sau mecanic autorizat. Vă recomandăm să consultaţi un tehnician sau mecanic autorizat dacă aveţi anumite întrebări sau neclarităţi cu privire la oricare dintre subiectele acoperite aici. Nu vom fi răspunzători în niciun caz pentru eventuale pagube sau pierderi apărute ca urmare a aplicării informaţiilor din orice conţinut.

ARTICOLE ASOCIATE


Ce poate cauza scurgerea dintr-un sistem cu cremalieră și pinion?


Vezi detalii


Ghid ușor pentru mașină: Cum funcționează un sistem de direcție

492988150
Vezi detalii


Verificarea completă a ansamblului față


Vezi detalii