Skip Navigation

Selectează limba

Suspensia cu braţ triunghiular dublu este cea mai potrivită pentru mașina dvs.?

Doriţi răspunsul scurt sau cel lung? Răspunsul scurt este că unele mașini au o ţinută de drum mai lină cu suspensie cu braţ triunghiular dublu, dar acest lucru nu este valabil pentru toate mașinile. Depinde de marcă și model.

Răspunsul pe termen lung explică motivele pentru care răspunsul nu este un da sau un nu clar. Doriţi să aflaţi mai multe? Să începem cu elementele de bază: ce este suspensia cu braţ triunghiular?

Ce este suspensia cu braţ triunghiular?

În primul rând, este important să clarificăm confuzia dintre sistemele de suspensie cu braţ triunghiular și braţ triunghiular dublu.

Alte sisteme de suspensie, cum ar fi suspensia cu amortizor MacPherson, dispun de un singur braţ de suspensie, care este uneori cunoscut sub numele de braţ triunghiular. Aceasta înseamnă că, din punct de vedere tehnic, aceste sisteme de suspensie cu un singur braţ de suspensie pot fi considerate, de asemenea, un sistem cu braţ triunghiular. Cu toate acestea, majoritatea oamenilor se referă la o configuraţie cu braţ triunghiular dublu ca sistem de tip „braţ triunghiular”. Pentru a păstra lucrurile clare, vom folosi termenul de „braţ triunghiular dublu” aici.

De la prima instalare pe mașini, cu peste un secol în urmă, suspensia cu braţ triunghiular dublu a contribuit la îmbunătăţirea confortului călătoriei, chiar și pe cele mai accidentate drumuri. Este un sistem de suspensie independent, ceea ce înseamnă că suspensia de pe fiecare roată este separată, astfel încât denivelările de pe drum afectează în primul rând roata respectivă.

Cum acţionează suspensia cu braţ triunghiular dublu?

Suspensia cu braţ triunghiular dublu permite fiecărei roţi să acţioneze și să reacţioneze independent de celelalte. Realizează acest lucru datorită celor două braţe triunghiulare (cunoscute și sub numele de braţe de suspensie sau braţe A duble) care sunt situate între fuzeta ansamblului roţii și șasiul mașinii.

Braţele de suspensie superior și inferior au pivoţi la ambele capete pentru a permite mișcarea în mai multe direcţii. Mișcarea verticală este controlată prin amortizorul și arcul elicoidal care sunt montate pe articulaţiile triunghiulare.

Prin ajustarea cu atenţie a relaţiei dintre lungimea braţelor de suspensie superioare și inferioare și unghiurile relative, un tehnician poate modifica ţinuta și manevrabilitatea mașinii. Aceasta include controlul mișcărilor roţii, prin intermediul unor parametri cum ar fi unghiul de cădere, unghiul de fugă, modelul de convergenţă, înălţimea centrului de ruliu, decalajul pivotului și uzura.

Ce tipuri de mașini utilizează suspensia cu braţ triunghiular dublu?

Sistemele de suspensie cu braţ triunghiular dublu sunt comune la mașinile de înaltă performanţă și la modelele sedan sport. Mașinile populare cu sisteme de suspensie cu braţ triunghiular dublu: Alfa Romeo Giulia 952, Lancia Delta S4, Mercedes-Benz (majoritatea modelelor), Toyota Tundra, MG Rover TF, Honda Accord și Aston Martin DB7.

Este, de asemenea, popular pe mașinile de curse cu roţi deschise, cum ar fi Formula 1 sau Indianapolis, unde braţele de suspensie sunt clar vizibile pe măsură ce se extind din caroserie la ansamblurile roţilor.

Utilizaţi localizatorul de piese MOOG pentru a descoperi piesa de suspensie potrivită pentru tipul dvs. de mașină!

Căutare piesă

Care sunt avantajele suspensiei cu braţ triunghiular dublu?

Suspensia cu braţ triunghiular dublu oferă șoferilor o experienţă de condus mai lină, în special pe drumuri accidentate, deoarece nu afectează alinierea roţilor, spre deosebire de sistemele cu braţ triunghiular simplu, cum ar fi suspensia cu amortizor MacPherson. Și, după cum am văzut deja, suspensia cu braţ triunghiular dublu le oferă tehnicienilor flexibilitatea de a regla parametri precum unghiul de cădere, unghiul de fugă și convergenţa pentru a îndeplini cerinţele pistei sau drumului.

De asemenea, deoarece nu există un amortizor care să iasă din partea superioară a butucului roţii, acest tip de suspensie necesită mai puţin spaţiu vertical. Acest lucru înseamnă că nu trebuie să ridicaţi înălţimea de rulare, care afectează negativ manevrabilitatea prin ridicarea centrului de greutate.

Și care sunt dezavantajele suspensiei cu braţ triunghiular dublu?

Nu se poate nega faptul că o suspensie cu braţ triunghiular dublu este mai complexă – și, prin urmare, mai scumpă – de proiectat, produs și întreţinut decât alte tipuri de suspensie, inclusiv suspensia cu amortizor MacPherson. Dacă una dintre numeroasele componente se defectează, întregul sistem trebuie servisat și reparat, ceea ce tinde să dureze mai mult decât alte sisteme de suspensie.

În plus, numărul mare de piese înseamnă că un sistem de suspensie cu braţ triunghiular dublu este mai greu și ocupă mai mult spaţiu (orizontal) decât alte sisteme de suspensie.

În cele din urmă, sistemul este dificil de adaptat la mașinile cu tracţiune pe faţă, astfel încât nu este adecvat pentru fiecare marcă și model de mașină.

Deci, suspensia cu braţ triunghiular dublu este cea mai potrivită pentru mașina mea?

Pentru a reveni la răspunsul nostru scurt, acest lucru depinde de marca și modelul mașinii. Pentru unele mașini, confortul și performanţa suplimentară a suspensiei cu braţ triunghiular dublu vor compensa complicaţiile și cheltuielile suplimentare de montaj și întreţinere. Cu toate acestea, pentru alte mașini, fie nu va fi posibil, fie nu va face o diferenţă suficientă pentru ca aceasta să merite.

 

Conţinutul acestei secţiuni are exclusiv rol informativ și de divertisment și nu trebuie să înlocuiască sfaturile profesionale ale unui tehnician sau mecanic autorizat. Vă recomandăm să consultaţi un tehnician sau mecanic autorizat dacă aveţi anumite întrebări sau neclarităţi cu privire la oricare dintre subiectele acoperite aici. Nu vom fi răspunzători în niciun caz pentru eventuale pagube sau pierderi apărute ca urmare a aplicării informaţiilor din orice conţinut.

ARTICOLE ASOCIATE


Descoperiți ce este, motivul și modalitatea de aliniere a mașinii


Vezi detalii


Unghiul de cădere, unghiul de fugă și convergența pe o pistă ovală


Vezi detalii


Semne frecvente ale problemelor de suspensie


Vezi detalii


Puteți conduce o mașină cu suspensia defectă?


Vezi detalii


Cât durează rulmenții de roți?

498888104
Vezi detalii


Cum funcționează un sistem de direcție al mașinii: ghid ușor

492988150
Vezi detalii


Compararea principiilor de direcție: mașini și biciclete


Vezi detalii