Skip Navigation

Selectează limba

Mașina dvs. și gropile

Este un fapt dovedit că gropile vă pot deteriora mașina – chiar dacă reacţionaţi la timp pentru a le evita parţial. Și, în timp ce unele daune sunt vizibile imediat, este posibil să dureze ceva timp pentru a observa că mașina nu mai este la fel de manevrabilă așa cum era.

În general, există doi factori care au un impact direct asupra tipului și gravităţii daunelor cauzate de gropi asupra mașinii:

  • Viteza cu care loviţi groapa;
  • Adâncimea gropii.

Deci, ce tip de daune pot provoca gropile? Ce ar trebui să faceţi dacă loviţi o groapă?

Ce daune pot provoca gropile?

Pneuri

Când vine vorba de gropi, pneurile sunt cea mai vulnerabilă parte a mașinii. Probleme comune cauzate de gropi includ umflături laterale, separarea benzii de rulare sau perforare. De asemenea, este posibil să vă confruntaţi cu uzură neuniformă a pneurilor ca urmare a faptului că alinierea acestora a fost afectată de groapă sau cu deteriorarea jantelor din cauza unei gropi mari sau adânci.

Cum provocă o groapă această deteriorare?

O umflătură în peretele lateral apare atunci când pneul se lovește de o groapă, iar impactul separă căptușeala (în mod normal) etanșă a pneului de peretele lateral al pneului, permiţând aerului să se infiltreze în carcasa (sau corpul) pneului. Acest lucru cauzează o bulă în peretele lateral, care ar putea exploda în orice moment. În mod similar, desprinderea benzii de rulare apare atunci când pneul este comprimat pe roată atunci când loviţi marginea dură a gropii, tăind cauciucul. Și, deoarece jantele majorităţii mașinilor moderne sunt din aluminiu, acestea sunt ușor de îndoit dacă treceţi peste o groapă adâncă.

Ce ar trebui să faceţi dacă observaţi deteriorarea pneurilor?

Dacă observaţi uzură neuniformă a pneurilor, cel mai bine este să monitorizaţi situaţia. Cu toate acestea, dacă observaţi orice alte deteriorări ale pneurilor, este recomandat să vă schimbaţi pneurile cât mai curând posibil.

Dacă jantele sunt îndoite, încercaţi să le înlocuiţi cât mai devreme. O jantă lovită are ca rezultat o etanșare slabă între jantă și pneu, ceea ce poate duce la scurgeri de aer și la pene de cauciuc.

Cum puteţi preveni deteriorarea pneurilor din cauza gropilor?

În afară de evitarea completă a gropilor, cel mai simplu mod de a preveni deteriorarea din cauza gropilor este de a vă asigura că pneurile dvs. sunt umflate corect.

Roţi

Roţile dvs. sunt, de asemenea, vulnerabile la deteriorarea cauzată de gropi. Gropile pot provoca îndoituri, ciobituri și fisuri în roată, ceea ce va împiedica roata să formeze o etanșare cu pneul. În plus, o roată îndoită nu se va roti uniform. Este demn de menţionat faptul că ciobiturile din roată nu sunt întotdeauna ușor de detectat, deoarece acestea pot fi foarte mici, situate într-una dintre spiţe sau acoperite de praf de frână și murdărie de pe drum.

O altă problemă potenţială a roţilor se referă la alinierea roţilor. Lovirea marginii dure a unei gropi vă poate zgudui sistemul de direcţie, provocând o aliniere incorectă a roţilor. Este posibil să observaţi această deteriorare numai atunci când mașina trage într-o parte sau în alta sau când direcţia nu mai este la fel de sensibilă ca înainte.

Ce ar trebui să faceţi dacă observaţi deteriorarea roţilor?

Roţile fisurate sau ciobite au potenţialul de a fi o problemă majoră, așa că cel mai bine este să le înlocuiţi complet. Roţile îndoite pot fi uneori reparate. Dacă bănuiţi că roţile dvs. sunt nealiniate, din motive de siguranţă, este important să le verificaţi și să le corectaţi rapid.

Direcţie și suspensie

Suspensia netezește denivelările de pe drum, astfel încât să nu le simţi. Cu toate acestea, un impact brusc cu o groapă poate da o lovitură suspensiei, provocând o varietate de probleme. Semnele că există o problemă la suspensia dvs. includ: mașina dvs. trage într-o parte; manevrabilitatea se simte slăbită; uzura inegală a pneurilor; sau vibraţii și sunete neobișnuite.

Cum provocă o groapă această deteriorare?

Gropile provoacă daune atunci când forţa iniţială de lovire a gropii este transferată prin pneurile dvs. în componentele sistemului de direcţie și suspensie (de exemplu, amortizoare, arcuri, capete de bară, braţe de suspensie etc.). Șocurile repetate cauzate de gropi pot accelera rata de uzură a sistemului de direcţie și de suspensie.

Ce ar trebui să faceţi dacă observaţi deteriorarea direcţiei și a suspensiei?

Majoritatea problemelor de direcţie și de suspensie pot fi rezolvate prin înlocuirea piesei uzate sau deteriorate. Deoarece deteriorarea sistemului de direcţie și a celui de suspensie vă poate pune siguranţa în pericol, este recomandat să consultaţi rapid acest aspect.

Șasiu, caroserie și eșapament

Mașinile cu o gardă joasă la sol au o manevrabilitate mai bună, dar sunt, de asemenea, mai susceptibile de a fi deteriorate de gropi. Deteriorarea cosmetică din cauza gropilor include zgârieturi pe barele de protecţie joase sau pe fustele laterale. Deteriorările mai grave includ zgârieturi de-a lungul șasiului, care provoacă rugină și scurgeri sau găuri în ţevile de eșapament, în toba de eșapament sau în convertorul catalitic. Dacă deterioraţi ţevile de eșapament, va exista mult zgomot și, eventual, o pierdere de putere. Există, de asemenea, o probabilitate mare ca eșapamentul să înceapă să aibă emisii poluante dăunătoare, inclusiv, eventual, scurgeri de gaze de eșapament în habitaclu, care sunt potenţial grave pentru sănătatea dvs.

Ce ar trebui să faceţi dacă observaţi deteriorarea șasiului, a caroseriei și a eșapamentului?

Dacă observaţi o problemă la eșapamentul dvs., este recomandat să o reparaţi imediat din cauza riscurilor pentru mediu și sănătate. Scurgerile sub șasiul dvs. ar trebui, de asemenea, să fie investigate și reparate. Cu toate acestea, nu există nicio grabă pentru repararea daunelor cosmetice provocate barelor de protecţie și fustelor laterale.

 

Conţinutul acestei secţiuni are exclusiv rol informativ și de divertisment și nu trebuie să înlocuiască sfaturile profesionale ale unui tehnician sau mecanic autorizat. Vă recomandăm să consultaţi un tehnician sau mecanic autorizat dacă aveţi anumite întrebări sau neclarităţi cu privire la oricare dintre subiectele acoperite aici. Nu vom fi răspunzători în niciun caz pentru eventuale pagube sau pierderi apărute ca urmare a aplicării informaţiilor din orice conţinut.

ARTICOLE ASOCIATE


Verificarea roţilor după cursă


Vezi detalii


Semne frecvente ale problemelor de suspensie


Vezi detalii


Cât ţin rulmenţii de roţi?

498888104
Vezi detalii


Unghiul de cădere, unghiul de fugă și convergenţa pe o pistă ovală


Vezi detalii