Skip Navigation

Selectează limba

Verificări ale roţilor
după cursă

Curse intense,
teste intense

Verificări ale roţilor după cursă

Cursele NASCAR® sunt cu mult mai intense decât în mod normal. Și acesta nu este doar un carusel emoţional pe care publicul îl experimentează în timp ce șoferii de clasă mondială se deplasează cu viteză pe pistă. De asemenea, este mult mai intens pentru componentele utilizate în mașinile de curse.

Curse intense, teste intense

Roţile sunt verificate amănunţit după fiecare cursă. Acestea includ: alinierea roţilor, unghi de cădere, unghi de fugă, convergenţă și uzura pneurilor.

Alinierea roţilor

Reglarea unghiurilor roţilor astfel încât acestea să fie aliniate corect asigură o manevrare excelentă pe drum în timpul unei curse. De asemenea, reduce uzura nejustificată a pneurilor, a componentelor de direcţie și de suspensie, astfel încât toate componentele să funcţioneze optim la viteză mare.

Problemele legate de alinierea roţilor tind să apară după un impact. În timp ce acest lucru implică, de obicei, o groapă sau o bordură pentru un vehicul privat, într-o cursă NASCAR® acest lucru tinde să fie rezultatul unei coliziuni cu un alt vehicul. De aceea, cel mai bine este să verificaţi și să reglaţi alinierea roţilor după fiecare cursă.

Unghiul de cădere, unghiul de fugă și convergenţa

Toate cele patru roţi trebuie să fie aliniate în mod constant și optimizate pentru un contact maxim cu suprafaţa drumului. Cu toate acestea, există unele discuţii despre modul în care ar trebui orientate roţile – unghiul de cădere, unghiul de fugă și convergenţa – pentru condusul în NASCAR® în general și cum să adaptaţi acest lucru pentru fiecare dintre circuitele NASCAR®. Unghiul de cădere, unghiul de fugă și convergenţa sunt verificate și reglate înainte și după cursă pentru a asigura combinaţia ideală pentru următorul circuit.

  • Unghiul de cădere: unghiul de cădere negativ este din ce în ce mai popular, în special pentru condusul agresiv pentru o aderenţă sporită în viraje puternice. Acesta este perfect pentru cursele NASCAR® cu câteva piste drepte. Unghiul de cădere zero duce la o uzură și mai mare a pneurilor, dar nu funcţionează la fel de bine în viraje.

  • Unghi de fugă: unghiul de fugă pozitiv ajută la stabilizarea vehiculului la viteze mari, crescând înclinarea pneurilor în viraje și sporind eforturile de direcţie.

  • Convergenţă: convergenţa negativă sau spre exterior crește capacitatea de virare, cu roata interioară înclinată mai agresiv în viraj. Raza de bracare mai mică a roţii interioare trage vehiculul în viraj. Cu toate acestea, acest lucru scade stabilitatea în linie dreaptă. Convergenţa pozitivă sau spre exterior este ideală pentru condusul îndelungat în linie dreaptă, cu câteva viraje sau cu viraje ușoare – nu este recomandată pentru curse NASCAR®!

Uzura pneurilor

Modelele produse de uzura neobișnuită a pneurilor pot evidenţia probleme potenţiale sau sunt rezultatul deciziilor de aliniere sau orientare a roţilor luate pentru a îmbunătăţi experienţa de condus în timpul cursei. De exemplu, după o cursă NASCAR®, este obișnuit să înlocuiţi pneurile din cauza uzurii pe diagonală a unui pneu (ca urmare a deciziilor privind convergenţa) sau a uzurii pe o singură parte (din cauza orientării unghiului de cădere negativ).

Alte modele neobișnuite de pneuri includ uzura centrală sau pe margine a pneurilor, care este rezultatul umflării excesive sau insuficiente a acestora. Uzura crestată, atunci când apar adâncituri dantelate pe o margine a benzii de rulare a pneului, este un semn de piese uzate sau îndoite ale suspensiei și necesită investigaţii suplimentare.

Vizitaţi MOOG TV pentru a afla mai multe despre alinierea roţilor

Piese de schimb de calitate

Nu doar mașinile de curse au nevoie de piese de înaltă calitate. De asemenea, pot beneficia și vehiculele de şosea obișnuite. MOOG® oferă o gamă completă de componente ușor de instalat, de calitate premium, durabile, care sunt proiectate, fabricate, testate și validate conform standardelor OEM pentru performanţe optime.

Descoperiţi mai multe aici

ARTICOLE ASOCIATE


NASCAR explicat


Vezi detalii


Compararea principiilor de direcţie: mașini și biciclete


Vezi detalii


Unghiul de cădere, unghiul de fugă și convergenţa pe o pistă ovală


Vezi detalii


Piuliţe cu flanșă și zincate, vaselină sintetică și inele metalice de etanșare


Vezi detalii