Skip Navigation

Selectează limba

Vă prezentăm:
Tom Boonen,
pilot de curse NASCAR®

Dacă aţi auzit de Tom Boonen, este, probabil, datorită victoriilor sale din ciclism. A câștigat atât de multe curse, încât a fost considerat un erou pentru mulţi oameni din Belgia sa natală. Deci, ce a câștigat? Unele dintre cele mai prestigioase victorii ale sale includ: UCI World Race Championships (o dată), Paris-Roubaix (de 4 ori), Turul Flandrei (de 3 ori), E3 Harelbeke (de 5 ori), Turul Franţei (6 etape) și Turul Qatarului (de 4 ori).

Și acum, după o astfel de carieră de succes în ciclism, este un pilot de curse profesionist NASCAR®.

Citiţi părerile lui Tom cu privire la NASCAR®, accidente și șansele sale la cupa începătorilor – cu propriile sale cuvinte.

Weekendurile NASCAR®

Weekendurile NASCAR® sunt intense! NASCAR® este un sport complet diferit de ciclism, dar abordarea mea este aceeași: Încerc să controlez cele mai multe variabile posibile. Dar acest lucru este dificil în NASCAR®. Sunt atât de multe lucruri de luat în considerare.

Chiar și atunci când încerc să controlez cât mai mult posibil, este încă un carusel al emoţiilor. Atâtea emoţii pozitive şi negative. Nimic nu se compară cu asta.

Pregătire pentru curse

Pregătirea cursei este atât fizică cât și mentală. Fizic, la fel ca atunci când mergeam cu bicicleta, trebuie să fiu cât mai în formă posibil. Cu toate acestea, antrenamentul este complet diferit faţă de cel cu care eram obișnuit. Și mental, pregătirea este un joc diferit. Cu fiecare cursă care durează 30-40 de minute, trebuie să fii în formă de la steagul de pornire până la linia de sosire. În timp ce în ciclism, ai de multe ori câteva ore în timpul cursei înainte de a fi necesar să te concentrezi asupra etapelor finale și sfârșitul cursei. În NASCAR® nu există loc pentru o scădere a concentraţiei – trebuie să rămâi pe deplin concentrat pe toată durata cursei. Îmi place foarte mult.

Accidentele cu bicicletele și mașinile de curse

Când ai un accident, lucrurile scapă de sub control – iar această lipsă de control este ceva ce încerc să minimalizez în fiecare cursă.

Accidentul cu o bicicletă este complet diferit de accidentul într-o mașină de curse. Un accident de bicicletă, pentru mine, este mai fizic. Mai dureros. Mult mai dureros. Un accident de mașină, pe de altă parte, este mai mult psihic. Da, te poţi răni grav, dar dacă nu se îndoaie nimic în scaunul tău, atunci e mult mai confortabil să ai un accident cu o mașină de curse decât o bicicletă. Nu mi-e dor de accidentele de bicicletă.

În semifinalele de la Hockenheimring, am suferit un accident grav în cursa a doua. Cursa a început bine, dar concurentul din faţa mea a avut o defecţiune mecanică și a atins peretele, lovindu-mi ușor mașina și tăindu-mi pneul. Mașina mea s-a învârtit și o mașină din spatele meu s-a izbit de mine, frontal. Pe scurt, mașina mea a fost distrusă Nu este o experienţă grozavă prin care să treci, dar se întâmplă. Mașinile NASCAR® sunt uimitor de fiabile, dar lucrurile pot merge prost, este doar o parte a sportului.

Întoarcerea la volan

Din fericire, nu trebuie să mă pregătesc mental să mă întorc într-o mașină după un accident grav. După ce am ieșit din mașina avariată după accidentul din Hockenheimring, tot ce am vrut să fac a fost să sar direct într-o mașină nouă și să intru din nou în cursă. Gândindu-mă la tot ce s-a întâmplat, singura mea frustrare reală a fost faptul că ceva nu a mers bine în primele 60 de secunde, punând capăt ambiţiilor mele pentru weekend. Tot antrenamentul și pregătirea nu au însemnat nimic. Nu exista a doua șansă pentru a trece linia de sosire.

Visele mele privind cupa începătorilor

Înainte de Hockenheimring, am crezut că am o șansă bună de a câștiga un loc pe podium în Cupa începătorilor. Dar această șansă a dispărut probabil din cauza accidentului și a punctelor pe care nu le-am câștigat. Sunt puţin dezamăgit. Dar, urmează finala. Și, cine știe, poate un rezultat bun va ajuta scorul meu suficient pentru a obţine locul pe podium.

 

ARTICOLE ASOCIATE


NASCAR explicat


Vezi detalii


Compararea principiilor de direcţie: mașini și biciclete


Vezi detalii


Unghiul de cădere, unghiul de fugă și convergenţa pe o pistă ovală


Vezi detalii


Variaţia paralelismului: tot ce trebuie să știţi


Vezi detalii